Lihaskadu rasva kaotuse ajal

Me oleme. Nahaalune rasv on rasvkoe varukoopia, mis on kontsentreeritud subkutaansetes kihtides. Üldjuhul kannatab mao esimene. Parimate tulemuste saamiseks kasutage populaarseid harjutusi. Ja need varud kulutatakse absoluutselt, sõltumata sellest, milline lihas inimene koormab.

Naiste kaalu tõstmise 15 eelist - juhend algajatele

Hoidu lisakilodest üleminekueas! Kui seljataha on jäänud juba rohkem kui 45 sünnipäeva, võid märgata, et keha ei andesta patte enam nii kergesti — mis head-paremat maiustades külge on jäänud, sellest on üha raskem lahti saada ning eriti kipuvad kilod kogunema just kõhule.

lihaskadu rasva kaotuse ajal

Milles asi ja mis avitaks? Stroomi rannas Foto: Ester Vaitmaa Tõenäoliselt on põhjus üleminekueas ja varsti saabuvas menopausis. Ida-Tallinna keskhaigla naistearst Brigita Tamm ütleb, et menopaus ei tule kunagi ootamatult — enamik naisi tunneb alates Seda aega nimetatakse perimenopausiks ja see kestab u 4 aastat enne menopausi. Menopaus on saabunud siis, kui terve aasta jooksul ei ole enam menstruatsioone olnud. Keskmine menopausi saabumise vanus on 51 aastat.

Hormonaalne tasakaalutus avaldab aga mõju just rasvadele ning seepärast on ka nn päästerõngas vöökohale kerge tekkima. Kaalutõusuga on seotud suur dilemma — ühelt poolt on see justkui üleminekueaga loomulikult kaasas käiv nähtus, kuid teisalt on Ameerika teadlased avastanud, et kilode lisandumine ja keha rasvaprotsendi suurenemine võimendab üleminekuea ebameeldivusi veelgi. Siiski tuleks mõista, et menopaus on normaalne periood naise elus ning enamasti ei ole vaja ravi ega kinnituseks meditsiinilisi analüüse.

Arsti poole soovitab dr Tamm pöörduda siis, kui menopausi ajal esinevad veritsused. On naisi, kellel üleminekuea vaevused muudavad elu tõeliseks põrguks, neid aitab tavaliselt arsti määratud hormoonasendusravi.

Söö vähem! Toitumisteadlane Mai Maser märgib, et kuna üleminekueas väheneb lihasmass, siis peaks päevas energiat tarbima keskmiselt kcal võrra vähem kui seni. Aga kui mitte tabada ära kehas toimunud muutusi ning jätkata söömist endisel viisil, ongi tagajärjeks ülekaal.

Sellega hoitakse alles naise loomulikku paljunemisfunktsiooni. Ka ülemäärane stress sel keerulisel ajajärgul paneb vöökoha paisuma.

Toores Primobolan Methenolone Acetate Powder

Maser selgitab, et stress põhjustab kehakaalu suurenemist lausa kolmel moel. Kui östrogeenitase üleminekueas langeb, muutuvad rasvarakud üha suuremaks ja suuremaks, et toota rohkem östrogeeni. Süües on rasva ladestavad ensüümid kohe ootevalmis, et liigsed kalorid vööle talletada. Tõsi, mõnikord võib mure hoopis isu röövida ja kehakaalu langema panna. See on aga pigem harv juhus.

lihaskadu rasva kaotuse ajal

Maseri sõnul sõltub kehakaalu langetamise edukus ka sellest, kui lihaskadu rasva kaotuse ajal kordi on varem igasuguste dieetidega kehakaalu vähendatud. Söömise muutmisega tuleb naise füsioloogiat arvestades tegeleda enne menopausi. Miks mõned naised aga vanemaks saades üha kõhnemaks muutuvad? Seda selgitab Maser lihaste kadumisega.

Siis on oluline toidusedel taas üle kontrollida ning süüa mitmekülgselt. Mida süüa?

Hoidu lisakilodest üleminekueas!

Toit peab olema mitmekülgne, aga oluline on sellega mitte liialdada. Iga päev tuleb süüa aedvilju — juur- ja puuvilju ning marju. Loomse valgu saamiseks liha, kala ja muna. Soovitatav on valida erinevat taist liha looma- sea- linnulihasüüa kala vähemalt kaks korda nädalas, muna üle päeva. Sobivad mereannid ning taimsetest toiduainetest kaunviljad.

Igapäevamenüüs on olulised ka piim ja piimatooted. Kui võimalik, tuleks katsuda läbi saada tablettide ja pillideta.

  1. Harjutus kaalu kaotamiseks piltide tüdrukute saalis
  2. Naiste kaalu tõstmise 15 eelist - juhend algajatele - Nahahooldus -

Küll aga võiks tarbida D-vitamiini või kaltsiumiga rikastatud toiduaineid. Muidugi ei tohi ära unustada vee joomist — kaheksa klaasi iga päev.

Harjutus kaalu kaotamiseks piltide tüdrukute saalis

Mai Maser soovitab toitu valmistada peamiselt ise, sest siis tead täpselt, kuidas see tehtud on ning mida sisaldab. Taimetoitlust vanemas eas ta aga pigem ei soovita. Kilode kogunemise hirmus ei peaks rasvade tarbimisest loobuma, sest on leitud, et lihaskadu rasva kaotuse ajal rasvavaene dieet alandab östrogeenitaset ja suurendab menopausis düskomforti, ärrituvust, stressi.

Seega rasvakogused peavad olema sobivad — liialdada pole mõtet, aga rasvadest täielikult loobuda ka ei maksa. Liikumine kui ravim Ideaalsest toitumisest pole suuremat kasu, kui endiselt diivanil lösutame. Regulaarne füüsiline aktiivsus — vähemalt minutit nädalas — on ka rahvusvahelise menopausi assotsiatsiooni soovitus. Brigita Tamm rõhutab, et liikumine ja treening pole olulised mitte ainult kehakaalu hoidmiseks või langetamiseks, vaid see toimib üleminekuea vaevuste leevendamisel kui ravim.

Mai Maser lisab, et kehaline treening on ainus võimalus, mis aitab üle 40aastastel liigse keharasvaga toime tulla, liiatigi saab sellega katkestada söömisahela.

Kuidas vähendada keharasva protsenti

Lihastreening arendab lihaskonda ja kiirendab ainevahetust. See on aga kaalust allavõtmisel väga tähtis. MyFitnessi personaaltreener Gea Simson toob samuti välja lihastreeningu vajalikkuse. Kas lihtsalt jalutamisest ja muidu aktiivsest elustiilist vormis püsimiseks ei piisa?

äädikas õlipuu kaktusest kehakaalu kohta

Treeningus lihaskadu rasva kaotuse ajal vaja ikka pingutada, pulssi jälgida. Ka oleks vaja treenida südant ehk teha vastupidavustrenni. Selleks sobib hästi kõndimine, jooksmine, jalgrattasõit, suusatamine.

Simson soovitab ka kergeid hüplevaid harjutusi luude tugevdamiseks, et vältida luuhõrenemist ehk osteoporoosi. Kõike tuleb aga muidugi võtta mõõdukalt ja pärast 25aastast diivanil pikutamist ei maksa kohe ülitempokalt treenima hakata, vaid alustada tasa ja targu.

Seda enam, et suure hooga alustades võib treeningumotivatsioon üsna kiiresti kaduda. Kui teed rohkem, siis seda parem. Aga seda ei maksa küll peljata, et kuidas ma nüüd lähen poole noorematega koos rühmatrenni. Mul on saalis 20aastased ja 65aastased ning mõni lihaskadu rasva kaotuse ajal võib ka nooremale silmad ette anda. Õhtune söök olgu kõige energiavaesem.

lihaskadu rasva kaotuse ajal